Monday 12 March 2012

Hibernate

First and foremost ,sorry for a very long hiatus. It's just that I hardly find time to blogging , writer's block is one of the reason too...though sometimes I just want to pour it all here but I just can't ..because now days people become more sensitive , salah cakap@tulis ada yang terasa hati sampai ke tulang hitam sanggup nak buat macam-macam...(secara kasar or halus )

Bulan March ni genaplah setahun  saya berbusiness .Meskipun baru setahun rasanya macam-macam dah tempuhi..Alhamdulilah biar apa pun dugaan ,Allah telah permudahkan. Terima kasih juga pada bonda,dan kedua adinda yang selalu menyokong dan membantu disaat memerlukan.
Juga terima kasih kepada ahli keluarga dan kenalan yang mempercayai saya dan hasil kerja tangan saya.. Atas kepercayaan anda semualah yang membuatkan semangat saya terus menerus membara. (macam ucapan utk Grammy award plak)

Sebenarnya dalam setahun macam-macam dah jadi. Jatuh bangun ,duduk ,tertiarap..semua ada :P:P ok lawak jer...
Adat lah bila berniaga...sesungguhnya perjalanan  'safa dan marwah' ini  bukan senang,harus tabah walaupun kaki sudah terluka.
Terkadang ada yang sengaja menabur kerikil dan paku tajam, biarpun terluka berdarah,tapi terjadinya pun atas izin dariNya juga, dan kesembuhan pun datang dari DIA. Mudah-mudahan saya mendapat pahala dari kesabaran per'jalanan' ini. Buat mereka yang nekad menabur kerikil dan paku tajam itu, sedarlah hidup ini sementara saja, dunia ini fana, harta kekayaan semuanya fana. Kita di dunia ini seumpama pelajar yang sedang mengambil kertas peperiksaan di dalam dewan periksa jer. Hanya sejam dua jer...mungkin ada yang nak meniru, nak sabotaj orang disebelah meja , tapi bukankah semua tindakan itu akan ada impact nya?

Senekad mana mereka dengan tindakan itu, ketahuilah..hidup ini bukannya ditentukan manusia, kita tak bisa menentukan ajal orang lain. Sekuat mana keinginan anda nak lihat orang lain jatuh, menderita dan mati  semuanya bukan dalam gengaman tangan anda. Sebaliknya pada gengaman Al-Muqtadir...iaitu Allah Yang Maha Menentukan.. Hidup,rezeki,jodoh,ajal milik DIA semuanya.

Malang sekali orang-orang yang menyekutukan Allah demi nak memuaskan nafsu amarah. Mengapa tunduk pada syaitan yang membisikkan kata-kata iri hati dengan kejayaan orang lain?
Bukankah Allah sudah berkata Man Jadda Wajada ...
berserahlah pada Allah sesudah kita berusaha. MINTA pada DIA bukan pada manusia durjana yang menjadikan jin dan iblis sebagai sahabat.

Maaflah saya tidak takut ancaman yang datang dari makhluk . Tapi saya sangat TAKUT dengan ancaman azab yang dijanjikan oleh Al-Khalik .

Hmm cukuplah kot share skit2 ni kan..nanti InsyaAllah kalau keadaan mengizinkan , bolehlah share lagi story..
Next entry would be gambar cake je la dulu...;)

No comments:

Post a Comment